טיפולים נוספים בקליניקה

בעיות רפואיות

טיפול בפריצת דיסק

פריצת דיסק הינו מצב של שחיקה ברקמת הדיסק הבין חולייתי בעמוד השדרה. מצב זה הינו נפוץ למדי ומחקרים הראו כי 20 עד 30 אחוז מהאוכלוסייה סובלים מפריצת דיסק, בין אם הם חשים כאב ומודעים אליה או לא.

מהי פריצת דיסק 

עמוד השדרה שלנו מורכב מחוליות אשר ביניהן ישנם דיסקים. הדיסקים מכילים טבעת קשיחה המורכבת מסיבים של סחוס אשר בתוכה נמצא נוזל אשר נועד לבלימת זעזועים בחוליות. במצב בו סיבי הסחוס נקרעים, הנוזל מתפשט לתוך חלל הגב וגורם ללחץ על העצבים.

הגורמים לפריצת דיסק מגוונים וכוללים עומס יתר על שרירי עמוד השדרה, משקל עודף, תנועות לקויות ושינויים פיזיולוגיים בגילאים מבוגרים. התסמינים של פריצת דיסק משתנים מאדם לאדם וישנם אנשים שיסבלו מאוד מפריצת דיסק וכאלה שלא ידעו כלל על קיומה, כתלות בחומרתה.

דרכי טיפול בפריצת דיסק

כחלק מהשיטות הלא פולשניות לטיפול בפריצות דיסק, מומלץ לבצע עיסוי רפואי ודיקור יבש במטרה להקל על הכאב בצורה ניכרת. בעיסוי הרפואי המטפל מעסה את עמוד השדרה באמצעות ידיו ומקל על הכאבים. העיסוי הרפואי עוזר בשחרור הכאבים, שיפור זרימת הדם ומחזק את מערכת החיסון.

הדיקור היבש הינו טיפול יעיל ביותר לפריצת דיסק ונחשב לבטוח מאוד ולא כרוך בכאבים, על אף שאנשים עשויים להילחץ מכך. במהלך הדיקור, דוקר המטפל בנקודות דקירה ספציפיות ומדויקות אשר עוזרות להקלה בכאבים.
מומלץ לבצע דיקור בגב התחתון ובבטן, שכן אזורים אלו נחשבים למשמעותיים ביותר להפחתת הכאבים מפריצת דיסק.

לסיכום

פריצות דיסק עשויות להיות מצב מלחיץ המלווה בכאבים עזים, אך עם זאת גם בר טיפול. מומלץ להיעזר בדיקור יבש ובעיסוי רפואי אשר יפחיתו את הכאב בצורה ניכרת וישפרו את איכות החיים של המטופל בצורה משמעותית.