טיפולים נוספים בקליניקה

בעיות רפואיות

עיסוי רפואי משולב

עיסוי רפואי משולב נועד לטפל בבעיות רפואיות קיימות או למנוע מהן להופיע מלכתחילה באמצעות שילוב שיטות עיסוי שונות כמו טריגר פוינט (נקודות לחץ) וכוסות רוח. הטיפול מותאם באופן אישי לכל מטופל ובהתאם לפציעה איתה נתמודד

מהו עיסוי רפואי משולב

הטיפול בעיסוי רפואי מוכר ביחידות לרפואה משלימה של מוסדות רפואיים, אשר מודעים לכך שהעיסוי הינו צורך בסיסי של האדם. העיסוי הרפואי המשולב נותן מענה למספר אלמנטים, ביניהם תחושת רעננות מחודשת ומילוי צורך בריאותי כלשהו אצל המטופל והוא כיום חלק בלתי נפרד מכל תוכנית שיקום והחלמה או טיפול תומך בפתולוגיות כרוניות .הטיפול מתבצע באמצעות מספר טכניקות עיסוי בין היתר עיסוי שוודי, כוסות רוח וטריגר פוינט.

בשל האופי של טיפול העיסוי הרפואי המשולב, הוא מאפשר להתאים את שיטות הטיפול באופן המיטבי למצבו הקליני של כל מטופל. העיסוי מיועד להתמודדות עם מצב של כאבים כרוניים או זמניים, מגבלות תנועה, פגיעות שלד כאבי שרירים, מפרקים וגם פתולוגיות פיזיולוגיות.

הטכניקה של עיסוי רפואי משולב

כאמור, בעיסוי רפואי משולב משתמשים בשילוב של מספר טכניקות שאמורות ביחד לעזור לגוף להגיע להרמוניה, לשחרר מתחים פיזיים ונפשיים וכמובן לטפל בסיפטומים רפואיים קליניים פיזיים.  

עיסוי שוודי עוזר לגוף להשתחרר , להגיע לרגיעה מקסמילית, לעזור למטפל להכיר את הגוף של המטופל ולהכין אותו בצורה מושלמת להמשך הטיפול. במהלך העיסוי המטפל מאתר איזורים ונקודות בגוף שנראה לו שצריך לעבוד עליהם.

טיפול באמצעות כוסות רוח מאפשר למטפל להגיע עמוק לתוך הרקמות של המטופל ועוזור בסימפטומים בריאותיים כרוניים. מדובר בכוסות זכוכית או פלסטיק אשר מוצמדות לגוף ע"י יצירת ואקום, דבר זה גורם למשיכת הרקמה לתוך הכוס. טיפול בכוסות רוח מתאים במיוחד לכאבים כרוניים (כאבי שרירים, דלקות) ואף יעיל בטיפול בהתקררות/צינון.

טיפול טריגר פוינט זו שיטת טיפול ע"י לחיצות המתמקדות בנקודות כאב. כיווץ מתמשך גורם ללחץ כלי דם מקומיים, חוסם אספקה של חמצן המגיע מעורקים ופינוי מהוורידים, כתוצאה מכך משתחררים חומרים הגורמים לכאב מקומי ורגישות באזור. כאב זה מקרין לעיתים קרובות גם לאזורים ספציפיים המרוחקים מהאזור.
בזמן כאב מתבצע כיווץ לא רצוני של השריר, מה שמוביל להפחתה של חמצן בשריר , ללא חמצן בשריר מצטברת חומצת חלב ורעלים. לעיתים הכיווץ נמשך שעות שבועות וחודשים. שחרור נקודות אלו משפיע מאוד על מערכת התנועה ועל כאבי השרירים. המטפל יאתר איזורים בגוף שצריכים שחרור ובעזרת טיפול טריגר פוינט יעזור להזרים אנרגיה, דם וחמצן לאיזורים האלה. 

כל הטכניקות הנ"ל יוצרות את הטיפול המושלם שעובד על איזון של הגוף והנפש.

היתרונות של עיסוי רפואי משולב

  • משפר את היציבה
  • מסייע בהקלת כאבי ראש
  • מעודד נשימה קלה ועמוקה יותר
  • משפר את בריאות העור והזנתו
  • משפר את מחזור הדם ואת תנועת נוזל הלימפה
  • מעודד ריפוי מהיר של שרירים קרועים ורצועות קרועות, מפחית כאב ונפיחות
  • מסייע בהקלת מתח והרגעה
  • מסייע בשחרור מתח שרירי ונוקשות שרירים
  • מצמצם ההיווצרות של יתר רקמה צלקתית
  • מפחית התכווצויות שרירים
  • מספק גמישות רבה יותר של המפרקים ומגדיל טווח תנועה
  • מאזן לחץ דם
  • חיזוק המערכת החיסונית
  • מפחית כאב

התאמת עיסוי רפואי משולב למטופל

עיסוי רפואי משולב הוא כיום כלי משמעותי בתהליכי החלמה וריפוי מצבים רפואיים זמניים. לצד זאת עיסוי משולב הוא אמצעי טיפול תומך יעיל במצבים כרוניים, כאבי רקמות רכות, שלד, כאבים מפגיעה עצבית ועוד. בשל אופי הטיפול,  הוא מאפשר שילוב מתודות טיפוליות מגוונות לטיפול ממוקד במצב קליני מקומי.
הייחודיות של הטיפול מאפשרת למטפל להתאים את הטיפול האולטימטיבי למטופל. כמטפל מקצועי שמכיר את המתודות הרפואיות, יש לי את היכולת לאתר במהלך הטיפול את מקור הבעיה והכאב של המטופל ותוך כדי להתאים לו את אופי, משך וזמן הטיפול שהוא צריך.  מדובר בטיפול דינאמי שכן בכל טיפול יש לי את היכולת להשתמש במספר רחב של טכניקות ולכן אף טיפול לא יהיה כמו הקודם.

בתוך כמה זמן נרגיש שיפור בכאבים

לרוב השיפור יגיע כמה ימים אחרי טיפול עיסוי רפואי משולב, אחרי המנוחה של הגוף וההתאוששות שלו מהטיפול, מטפלים מעידים על הקלה בכאבים, הגדלת טווח התנועה ושיפור ביציבה וחוזק השריר. אולם את ההקלה בלחץ, הורדת הסטרס ותחושת השלווה מגיע עם תחילת הטיפול ונמשכת מספר ימים. חשוב להדגיש כי על מנת להגיע לתוצאות עקביות ושיפור משמעותי שיחזיק לאורך זמן – חשוב להגיע למספר טיפולים בהפרשי זמן של שבוע\שבועיים.

האם יש הגבלות למטופלים

מומלץ לא לאכול ארוחה גדולה לפני הגעה לטיפול ולאחריו מומלץ לא להיחשף לקור ולהקל על הגוף בשעות הבאות מבחינה פיזית. למרות שהדרישות לפני ואחרי הטיפול אינם גדולות הן חיוניות לתהליך השיפור מפגישה לפגישה.