למה חשוב לשלב טיפולי עיסוי כשמתאמנים

מה קורה לגוף במהלך אימונים?

במהלך אימון עלולים להיווצר בשריר קרעים מיקרוסקופיים, השריר בעצם מתארך תוך כדי הפעולה ובונה את עצמו בצורה חזקה יותר. קרעים הולכים וחוזרים שלא מטופלים בצורה טובה ונכונה עלולים לגרום לדלקות בגוף שחלקן יעברו לבד תוך כמה ימים וחלקן עשויות גם לא לעבור כלל ללא עזרה חיצונית. 

עיסוי רפואי מקצועי מומלץ בדיוק בגלל סיבה זו. בטיפול הזה המעסה הרפואי יעזור לגוף לעבור את התהליכים שהוא צריך על מנת לאושש אותו לאחר פעילות גופנית ולאחר התנועות החזרתיות שעושים באימונים האלה.

עיסוי לספורטאים כתמיכה בגוף

העיסוי עוזר לכלי הדם לתפקד כראוי ולזרימה בהם להיות יעילה כך שהסיכוי לדלקת הולכת וקטנה. העיסוי עוזר להן לחזור לזרום במחזור הדם לכיוון הלב ובכך מטפל גם בעייפות\התאוששות, הוא מעודד את זרימת הדם וע"י כך את תפקוד מחזור הדם,את ההובלה של החמצן וההזנה שלו אל הרקמות לכל תא ותא ומנקז פסולת לתוך מערכת הדם ומשם למערכת ההפרשה.

העיסוי מחזק את הרקמה של העצמות (רקמת השרירים , תאי העור ותאי העצב.), ובכך הוא עוזר למניעת שברי מאמץ, הוא עוזר לפזר הצטברויות של נוזלים, לשחרר התקשויות והתכווצויות של השרירים,כמו כן הוא מוריד את המתח של השריר ובכך מתקן רקמות ומקצר את זמן ההתאוששות. העיסוי עוזר להעמיק את השאיפה של מערכת הנשימה, מקל על מתחים נפשיים ועוזר להגיע לרגיעה וכתוצאה מכך גורם לחיזוקה של מערכת החיסון, העיסוי אף עוזר להמריץ את נוזל הלימפה, עוזר לפנות פסולת ולהכניס חומרי בנייה לרקמות בגוף וע"י כך מסייע בהחלמה יותר מהירה מדלקות ומקל על לחץ עצבי.

כמה טיפולים מומלץ לבצע?

כמות הטיפולים השבועית נקבעת לפי חומרת המצב, כל מקרה לגופו של עניין. אם המקרה מקורו בכאב חדש\אקוטי ובבעיה ספציפית אזי כמות הטיפולים המומלצת תנוע בין פעם בשבוע לשבועיים, במקרים בהם מתמודדים עם פציעה או שמתאפשר לספורטאי לעשות זאת – מומלץ להעלות את מספר הטיפולים לבין 2 עד 4 טיפולים שבועיים. כאשר עיסוי ספורטאים מתבצע כחלק משיגרה של אימונים אז יש להתייחס לעומס השבועי של הספורטאי. ספורטאי שמתאמן כל יום רצוי לפחות טיפול אחד בשבוע, לפעמים אפילו שניים בתקופות של העלאת עומסים וזאת ע"מ למנוע פציעות ולאפשר התאוששות מהירה של הגוף. בחודשים פחות עמוסים, למשל בתקופות פגרה, ההמלצה היא לטיפול אחת לשבועיים ע"מ למנוע הצטברות של עומס על הגוף וזרימה טובה של דם לבנייה והתאוששות..

כמוכן, במצבים "מיוחדים" אחרי נפילה למשל, מומלץ מאוד להגיע מיידית לטיפול בכדי למנוע התפתחות של חסימות ודלקות כתוצאה מהטראומה והמתח שהגוף חווה לאחר הנפילה.

השורה התחתונה

לאנשים העוסקים בספורט באופן קבוע,בין אם ספורט תחרותי כמקצוע ובין אם בשביל הכיף, חשוב לזכור שהגוף זה הכלי הכי חשוב בספורט וכשהגוף לא יהיה במיטבו- כך גם הביצועים. לכן יש לתחזק אותו כמה שניתן וכמה שיותר על מנת להוריד את הסיכוי לבעיות חוזרות ונישנות בו ועל מנת לגרום לביצועים להיות טובים ככל האפשר.

אנו בקליניקה נשמח לסייע לכם, במומחיות רבה ועם שנים של ניסיון. בקרוב, תוכלו לחוות הקלה משמעותית! למידע נוסף, ייעוץ, ותיאום תורים צרו קשר עכשיו  050-818-4444