סיאטיקה/ הקרנת כאב לרגליים

לא פעם ניתן לשמוע על אנשים שסובלים מסיאטיקה, המאופיינת בכאב שמקורו בגירוי של העצב הסיאטי. כתוצאה מהגירוי נוצרת דלקת בעצב, העלולה להוביל לתחושת כאב חדה, המוקרנת לרגליים. ברוב הפעמים סיאטיקה נגרמת כתוצאה מלחץ המופעל על העצב, כתוצאה מדחיסה או גירוי. הכאב מוקרן לכל אורך העצב, לכן אנשים שסובלים מסיאטיקה יתלוננו על תחושת כאב בגב התחתון, לאורך הרגליים ואפילו בכפות הרגליים. יש לזכור כי העצב הסיאטי נחשב לעצב הרחב והארוך ביותר בגופנו. הוא מתחיל בחלק התחתון של עמוד השדרה ועובר דרך האגן והרגליים עד לכפות הרגליים. העצב אחראי על התחושה ברגליים ועל הפעילות התקינה של הרפלקסים והיכולת לגייס כוח באמצעות שרירי הרגליים.

סיאטיקה / הקרנת כאב לרגליים – מה עלול לגרום לכך?

ברוב המקרים סיאטיקה מתפתחת כתוצאה מלחץ, גירוי או דחיסה המופעלת על העצב, באמצעות הדיסק הבין חולייתי. ברוב המקרים הדבר נגרם בעקבות פריצת דיסק או בלט דיסק, אך סיאטיקה יכולה להתפתח כתוצאה משינויים מבניים של חוליות עמוד השדרה התחתון. לרוב סיאטיקה מתפתחת כתוצאה ממאמץ ממושך של הגב, כמו במקרים של הרמת חפצים כבדים. כמו כן, אנשים שחוו תאונת דרכים או נפילה, עלולים גם כן לסבול מסיאטיקה. הטראומה עלולה לגרום למתח או קרע בשרירים, פגיעה במפרקים או פריצת דיסק, העלולים לגרות את העצב הסיאטי. יש לזכור כי במקרים פחות נפוצים, הסיאטיקה מתפתחת כתוצאה מגידול בעמוד השדרה, היצרות של תעלת השדרה או זיהום, לכן חשוב לפנות לרופא שמתמחה בתחום, לצורך אבחון מדויק יותר. 

אבחון וטיפול במקרה של סיאטיקה / הקרנת כאב לרגליים

הסימפטומים של סיאטיקה משתנים בהתאם לרמת הגירוי של העצם הסיאטי, לכן חלק מהאנשים ירגישו אי נוחות בגב, בעוד שאחרים יחוו כאבי תופת שמוקרנים לרגל. חלק מהאנשים מפתחים סימפטומים נירולוגיים, הכוללים חוסר תחושה באחת הרגליים, חולשת שרירים, נימול וחוסר שליטה על שרירי הרגל. ברוב המקרים התופעה חולפת מעצמה, אך במידה ומעוניינים לזרז את תהליך ההחלמה ולהקל על תחושת הכאב, ניתן לפנות לקליניקה מקצועית שמתמחה בתחום. באמצעות עיסוי רפואי ושילוב של מתיחות, ניתן להקל על המצב. כמו כן, מומלץ לשלב שיקום תנועתי בגישת הטריגר פוינט ולבצע שחרור רקמות פאשיה, תוך כדי הקפדה על שיטת הרכבות האנטומיות. ניתן אף להיעזר בדיקור יבש, על מנת לזרז את התהליך.

אנו בקליניקה של עודד שלם נשמח לספק לכם את הטיפול המקיף והיסודי ביותר במקרים של סיאטיקה. אנו מחזיקים בוותק וניסיון של שנים, לצד הבנה מעמיקה של התחום. נשמח לספק לכם אבחון מעמיק וטיפול יסודי, באמצעות שימוש בטכניקות מתקדמות ויעילות של עיסוי, לצד דיקור יבש, כוסות רוח ושימוש בטריגר פוינטס. לקבלת מידע נוסף ולתיאום תור, צרו קשר!

אנו בקליניקה נשמח לסייע לכם, במומחיות רבה ועם שנים של ניסיון. בקרוב, תוכלו לחוות הקלה משמעותית! למידע נוסף, ייעוץ, ותיאום תורים צרו קשר עכשיו  050-818-4444