היתרונות של דיקור יבש לטיפול בפציעות

מדובר בכלי טיפולי שנמצא בשימוש על ידי פיזיותרפיסטים ומטפלים מוסמכים ומאושר על פי חוק. הדיקור נועד עבור הפחתת כאב, שיפור תנועה ומוגבלות תנועתית. דיקור יבש חודר דרך העור ישירות אל הנקודות הרלוונטיות בשריר ללא שימוש בחומרים או תרופות. הדיקור היבש עוזר ליכולת של השריר להתארך ולהתקצר באופן פיזיולוגי באמצעות שחרור נקודות טריגר.

כיצד מתבצע הטיפול בדיקור יבש?

דיקור יבש כולל החדרת מחט דקיקה וסטרילית המלווה בדקירה קלה, אך התחושה הזו לא אמורה להישאר יותר ממספר שניות. קיימת האפשרות שהחדרת המחט תגרום לכיווץ קל של השריר. הדיקור מתבצע בנקודות הטריגר פוינט הגורמות לשרירים מכווצים, לכאבים מקומיים ולהקרנה של כאבים לאזורים מרוחקים. הדיקור מביא להפעלה מחודשת של השריר על ידי שיפור זרימת הדם, שחרור העצב הגורם לכאבי השרירים ולהחזרה של טווחי התנועה המקוריים. לאחר הטיפול, בהתאם להחלטת המטפל, אפשר לשלב טכניקות נוספות לשיקום השריר כמו עיסוי רקמות עמוקעיסוי שוודיכוסות רוח ועוד.

קיימות מספר טכניקות וגישות טיפול של דיקור יבש בהתאם לצורך המטופל: דקירה והשארת המחט בנקודה ל-10-30 דקות, דיקור בנקודות הסובבות את השריר, דיקור והוצאת המחט מידית.

הקלה בתחושת הכאב מורגשת לאחר סדרה קצרה בלבד של טיפולים, ולפעמים אף מיד לאחר הטיפול הראשון. טכניקת הדיקור היבש נחשבת לבטוחה. לאחר הטיפול יכולה להופיע רגישות קלה מקומית או הופעתם של שטפי דם קלים. התופעות אמורות לחלוף תוך 24-48 שעות מהטיפול.

איך דיקור יבש עוזר לטיפול בכאבים?

כשהמחט מוחדרת לשריר המכווץ באופן כרוני נוצרת תגובת כיווץ מקומית סביב המחט ותגובה טיפולית משולשת. המטופל חש מעין "קפיצה" קטנה בשריר ובדר"כ יש ירידה משמעותית בכאב מיידית והתפקוד משתנה לטובה מיד לאחר הטיפול.

בתחילה, הכיווץ המקומי שהמחט יוצרת גורם לשחרור של סיבי השריר, יחד עם זאת עולה אספקת הדם המקומית הן משחרור סיבי השריר מהלחץ והכיווץ והן מעצם הדקירה שיוצרת פציעה זעירה בסיבי השריר.
עליה בזרימת הדם משפעלת תהליכי ריפוי מקומיים בגוף ולבסוף הפולס העיצבי החיובי שנוצר בשריר מנרמל את פעילות מערכת העצבים מחדש. 

בשל האפקט המיידי והעמוק שלו, דיקור יבש מתאים כמעט לכל פתולוגיה ובעיה שבה ניתן לאבחן ולמשש טריגר פוינטס. לדוגמה, כאבי גב וצוואר, מצבים שונים לאחר ניתוחים אורטופדיים, כאבים כרוניים במפרקים שונים בגוף כמו ברך, ירך, כתף, פציעות ספורט שונות (קרע ברצועה, מתיחה בשריר ועוד), פציעות כרוניות כמו דורבן ודלקות גידים, תאונות, כאבים מישיבה ממושכת מול מחשב ועוד.

כך שבכל פעם שמאתרים נקודת טריגר בשריר כלשהו המאובחנת כפעילה ומשדרת או מקרינה כאב, ניתן לטפל בטכניקת הדיקור היבש ובצורה מהירה, להפחית כאבים ולקדם את השיקום.

לאיזה תגובה אפשר לצפות אחרי טיפול דיקור יבש?

לאחר חלוף כיום-יומיים מעת הדיקור – נקודת הטריגר נעלמת והשריר מסוגל להתחיל לעבוד במלוא הכח שלו כי המגבלה שהפריעה לו להתכווץ נעלמה. כמו כן, בגלל שהשריר כבר לא ״תקוע״ במצב של כיווץ פאסיבי, יכולת התנועה והמתיחה שלו גם משתפרת.
חשוב לציין כי בכדי להשיג תוצאות ארוכות טווח וטיפול בפציעות מומלץ לבצע סדרת טיפולים בטווחי זמן של עד שבועיים בין טיפול לטיפול ולשלב את הטיפול עם סוגים אחרים (נקרא גם עיסוי רפואי משולב) – זאת על מנת למקסם את יעילות הטיפול.

אנו בקליניקה של עודד שלם נשמח לספק לכם טיפול מקצועי של דיקור יבש. עודד הינו מעסה רפואי אורטופדי, ספורטתרפיסט מוסמך, ובעת הסמכה בטיפול בדיקור יבש.

 בוגר לימודי עיסוי אינטגרטיבי במכללת רידמן. 

מדובר על מטפל בכיר, בעל וותק של אלפי מטופלים מרוצים. לתיאום תור ולקבלת מידע נוסף, צרו קשר.

אנו בקליניקה נשמח לסייע לכם, במומחיות רבה ועם שנים של ניסיון. בקרוב, תוכלו לחוות הקלה משמעותית! למידע נוסף, ייעוץ, ותיאום תורים צרו קשר עכשיו  050-818-4444