טיפולים נוספים בקליניקה

בעיות רפואיות

טיפול בטינטון

טיפול אלטרנטיבי בסימפטומים של טינטון בקליניקה שלי כוללת בניית תוכנית טיפולים אישית לכל מטופל המבוססת על טכניקות טיפול כמו דיקור יבש ועיסוי רפואי. הטיפול נועד כדי להקל ואף להעלים את הסימפטומים, תחושת הלחץ ותחושת המתח הנפשי הנלווים לטינטון.

הסבירות לטינטון

הסבירות שחוויתם טינטון בחייכם הוא גבוה מאוד, כמה גבוה? מעריכים כי 1 מתוך 7 אנשים כבר חוו טינטון בחייהם. אז מה זה בכלל?

טינטון באוזניים היא בעיה רפואית נפוצה אשר הסימפטומים שלה הם זמזום צלצול ורעשים באוזניים – כל אלו קורים כאשר אין רעש חיצוני כלל. טינטון יכול להיות קבוע או לחלוף ולחזור בפרקי זמן שונים והחומרה של הבעיה הרפואית נעה החל מצפצוף רגעי שאנחנו חווים ועד לזמזום תמידי המשפיע על יכולת הריכוז, חשיבה והשמיעה שלנו.

בין אם מדובר במקרה קל או קשה של טינטון באוזניים, יש לבעיה הרפואית השפעה יותר עמוקה עלינו מאשר האי נוחות שחווים – אצל חלק מהאנשים החווים את הבעיה, היא תוביל לתחושות מתח, חרדה ודיכאון שהופכים את התפקוד היום יומי לקשה ומעיק.

מעבר לכך נפגעות יכולת הריכוז ויכולת ההירדמות. ביחד עם שאר "תופעות הלוואי", הטינטון יכולה להיות בעיה רצינית הפוגעת בחיי היום יום.

מה הסיבות לטינטון באוזניים

התופעה יכולה להיגרם ממגוון רחב של סיבות כאשר הנפוצות בהן הן:

  • דלקות אוזניים.
  • ירידה בשמיעה עקב גיל מבוגר
  • הצטננות.
  • חשיפה ממושכת למוסיקה או רעשים חזקים.

לאלו מכם שרוצים לדעת מה הגורמים מבחינת הרפואה המודרנית, טינטון באוזניים נגרם ע"י מספר סיבות:

  1. בשבלול האוזן יש שערות, טינטון יכול להיגרם משערות שבורות או פגועות.
  2. שינוי בתנועת הדם בכלי הדם באיזור האוזן (עורק הצוואר).
  3. בעיות במפרק עצם הלסת.
  4. בעיה נוירולוגית בקליטת העצבים מהאוזן.

מתי עלי לפנות לרופא

אם טינטון באוזניים מפריע לחיי היומיום שלך, חשוב לפנות לרופא לצורך הערכה וטיפול. בנוסף, אם יש לך תסמינים אחרים, כגון אובדן שמיעה או סחרחורת, עליך לפנות לרופא כדי לשלול החמרה רפואית של הטינטון או בעיות רפואיות אחרות.
כמו בכל בעיה רפואית – הקשיבו לגוף שלכם, בין אם אתם מחליטים לטפל ברפואה מערבית או אלטרנטיבית, במידה ואתם מרגישים שמשהו לא תקין בגוף שלכם חשוב להיוועץ עם רופא מוסמך ולטפל בבעיה הרפואית. הזנחה של בעיות רפואיות אינה דרך שתוביל לתוצאות חיוביות.

לאחר שפניתם לרופא ואובחנתם כסובלים מטינטון אני מזמין אתכם לטפל בצורה יעילה בסימפטומים באמצעות טיפולים אלטרנטיביים.

כיצד מטפלים בטינטון 

נכון להיום, אין טיפול ברפואה המערבית שמטרתו הוא להביא להחלמה מהטינטון. כן קיימים טיפולים שנועדו לסייע לאנשים להמודד עם הבעיה. טכניקות אלו כוללות טיפול בקול וטכניקות הרפיה. טיפול בסאונד יכול לעזור להסוות את רעש הטינטון ולהפוך אותו לפחות בולט. טכניקות הרפיה יכולות לעזור להפחית את הלחץ והחרדה שעלולים להחמיר את הטינטון.

מעבר לאופציות שהרפואה המערבית יודעת להציע, ברפואה אלטרנטיבית אנחנו יודעים לטפל בסימפטומים הנלווים לטינטון באמצעות טכניקות משולבות המבוססות על אלפי שנות ניסיון. מדובר בתהליך הכולל דיקור יבש וטיפול בתחושות הסטרס והמתח הנלווים באמצעות עיסוי.

חשוב להגיד שאת הטיפול האלטרנטיבי אפשר ומומלץ לקבל במקביל לטיפול מערבי (אלא אם כן הרופא שלכם אומר אחרת).

הסימפטומים של טינטון באוזניים

זה אולי יפתיע אתכם לדעת אבל יש כמה סוגים של טינטון – טינטון בתדר נמוך, טינטון ארוך טווח וטינטון פועם. כל אחד מתבטא בסימפטומים שונים ואפילו בסיבות רפואיות שונות לסיבה שהבעיה מופיעה.

טינטון בתדר נמוך
במקרה כזה, אנשים יחוו באופן קבוע שמיעה מדומה של צליל בתדר נמוך – הרעש אינו מגיע ממקור חיצוני אלא מתוך הגוף. קל להבחין בסוג זה של טינטון כאשר נמצאים במקום שקט נורא ועדיין שומעים זמזומים או צפצופים בתדר נמוך.

טינטון ארוך טווח
במקרה כזה, אנשים הסובלים מבעיות שמיעה או רגישות שמיעה לרעשי יום יום ויתבטא בשמיעת רעשים המפריעים לתפקוד היום יומי ועלייה בלחץ ובמתח הנפשי. לעיתים רחוקות סוג זה של טינטון הינו תופעת לוואי של טיפול תרופתי ואדם החושד שזה אכן המצב צריך ליידע את הרופא המטפל שלו.

טינטון פועם
כשמו כן הוא – טינטון פועם קורה כאשר אדם שומע רעשים בקצב הזהה לקצב פעימות הלב שלו. דבר זה קורה כאשר יש שינוי בזרימת הדם בעורק הראשי ובכלי הדם שמסביב לאוזן. סיבה נוספת יכולה להיות פשוט מודעות גבוהה וריכוז – אדם המנסה להתרכז ולהתמקד בזרימת הדם באיזור האוזן יוכל לשמוע את הפעימות.

איך לטפל בטינטון בבית

כמו שאמרתי, במידה ואינכם חשים בטוב עליכם לפנות לרופא מוסמך, אבל אם זאת יש שני דברים שתוכלו לבצע בבית כדי לתת מענה ראשוני במידה ואתם חווים סימפטומים דומים:

האזנה למוזיקה – האזנה למוזיקה יכולה לעזור עם "הסתרת" הרעשים הנוצרים מהבעיה הרפואית ובעצם להניע את הריכוז והמחשבה שלנו מהם אל מוזיקה שעושה לנו טוב.
תרפיה והרפיית הגוף – אם התסמינים של טינטון באוזניים הם לחץ ומתח נפשי, נרצה לטפל בהם באמצעות הרגעת הגוף. תוכלו לנסות מספר דרכים להרגעה כמו מדיטציה, כוס תה או אפילו סיבוב הליכה קצר – כל דבר שעובד עבורכם ומרגיעה את המתח הנפשי שלכם.